pracownicy UMG

W celu rejestracji nowego konta w usłudze Microsoft365 należy wykonać wszystkie 8 poniższych punktów:

  1. zapoznać się z regulaminem usługi,
  2. zapoznać się z ogólnymi warunkami technicznymi użytkowania Microsoft365
  3. być pracownikiem Uniwersytetu Morskiego w Gdyni (zatrudnionym na umowę o pracę),
  4. posiadać imienne konto pocztowe z domeny/subdomeny umg.edu.pl (konta funkcyjne nie będą rejestrowane) na uczelnianym serwerze pocztowym,
  5. a) zarejestrować się w systemie CUI (Centrum Usług Internetowych UMG) - jeśli nigdy wcześniej nie korzystano z tego systemu,
    b) albo zalogować się do systemu CUI w przypadku posiadania już konta w systemie CUI,
  6. po zalogowaniu się do systemie CUI należy z menu Moje usługi wybrać opcję: "Aktywacja usługi Microsoft 365".

    Aktywacja konta użytkownika w usłudze Microsoft365

    Po poprawnej aktywacji usługi Microsoft 365 za pomocą systemu CUI (Centrum usług internetowych)
    w ciągu około 1h (od czasu aktywacji w CUI) nastąpi proces synchronizacji
    usług lokalnych AD UMG z usługą AD w chmurze Microsoft 365. W wyniku tej synchronizacji  nastąpi proces
    przygotowania przez chmurę zasobów dla użytkownika: (One-Drive, Poczta, MS-Teams itp.).
    Proces ten może potrwać nawet do 24 godzin. Dlatego użytkownicy aktywujący usługę proszeni są
    o cierpliwość podczas weryfikacji jej dostępności
    (do 1 doby po jej uruchomieniu w CUI).

  7. zalogować się do usługi Microsoft 365 za pomocą adresu URL: www.office.com lub portal.office.com
  8. podjąć decyzję w jaki sposób będą wykorzystywane zasoby chmury i wykonać odpowiednie czynności konfiguracyjne:

 

Script logo