studenci UMG
Studenci UMG:
W celu uzyskania dostępu do usługi Microsoft365 należy:
- zapoznać się z regulaminem usługi,
- być studentem UMG (status student) ,
- a) aktywować konto w systemie CUI (Centrum Usług Internetowych UMG) za pomocą linku otrzymanego w automatycznej wiadomości
wygenerowanej przez system CUI /wariant dostępny dla nowo przyjmowanych studentów pod koniec września 2020!) lub,
b) zarejestrować się w systemie CUI (Centrum Usług Internetowych UMG) - jeśli nigdy wcześniej nie zakładano konta w tym systemie
(w procesie rejestracji niezbędne będzie użycie aktywnego prywatnego konta pocztowego - takiego samego jakie zostało podane w procesie rekrutacji na studia),
c) albo zalogować się do systemu CUI w przypadku posiadania już konta w systemie CUI (w przypadku jeśli już wcześniej uruchamiano już jakąś z usług), - po zalogowaniu się do systemie CUI należy z menu Moje usługi wybrać opcję: "Aktywacja usługi Microsoft365".
Aktywacja konta użytkownika w usłudze Microsoft365
Po poprawnej aktywacji usługi Microsoft365 za pomocą systemu CUI (Centrum usług internetowych)
w ciągu około 1h (od czasu aktywacji w CUI) nastąpi proces synchronizacji
usług lokalnych AD UMG z usługą AD w chmurze Microsoft365. W wyniku tej synchronizacji nastąpi proces przygotowania przez chmurę
zasobów dla użytkownika: (One-Drive, Poczta, MS-Teams itp.). Proces ten może potrwać nawet do 24 godzin.
Dlatego użytkownicy aktywujący usługę proszeni są o cierpliwość podczas weryfikacji jej dostępności
(do 1 doby po jej uruchomieniu w CUI). - sprawdzić działanie usługi poprzez zalogowanie się do Microsoft365 za pomocą adresu URL: www.office.com lub portal.office.com