Pracownicy i doktoranci UMG
W celu rejestracji nowego konta w usłudze Office/Microsoft365 należy wykonać wszystkie 8 poniższych punktów:
- zapoznać się z regulaminem usługi,
- zapoznać się z ogólnymi warunkami technicznymi użytkowania Microsoft365,
- być pracownikiem lub doktorantem Uniwersytetu Morskiego w Gdyni,
- posiadać imienne konto pocztowe z domeny/subdomeny umg.edu.pl (konta funkcyjne nie będą rejestrowane) na uczelnianym serwerze pocztowym,
- a) zarejestrować się w systemie CUI (Centrum Usług Internetowych UMG) - jeśli nigdy wcześniej nie korzystano z tego systemu,
b) albo zalogować się do systemu CUI w przypadku posiadania już konta w systemie CUI, - po zalogowaniu się do systemu CUI należy z menu Moje usługi wybrać opcję: "Aktywacja usługi Microsoft 365".
Aktywacja konta użytkownika w usłudze Ofice/Microsoft365
Po poprawnej aktywacji usługi Microsoft 365 za pomocą systemu CUI (Centrum usług internetowych) w ciągu około 1h (od czasu aktywacji w CUI) nastąpi proces synchronizacji usług lokalnych AD UMG z usługą AD w chmurze Microsoft 365. W wyniku tej synchronizacji nastąpi proces przygotowania przez chmurę zasobów dla użytkownika: (One-Drive, Poczta, MS-Teams itp.). Proces ten może potrwać nawet do 24 godzin. Z tego powodu użytkownicy aktywujący usługę proszeni są o cierpliwość podczas weryfikacji jej dostępności (do 1 doby po jej uruchomieniu w CUI).
- zalogować się do usługi Microsoft 365 za pomocą adresu URL: www.office.com lub portal.office.com
- podjąć decyzję w jaki sposób będą wykorzystywane zasoby chmury i wykonać odpowiednie czynności konfiguracyjne:
- I wariant
Pracownik będzie korzystał z chmury Office/Microsoft365, ale swoją pocztą elektroniczną (tak jak do tej pory) będzie przetwarzał na obecnie używanych serwerach uczelnianych, - II wariant/
Pracownik będzie korzystał z zasobów chmury Office/Microsoft365, a swoją pocztą elektroniczną będzie przetwarzał w chmurze Office/Microsoft365.

