pracownicy i doktoranci UMG
W celu rejestracji nowego konta w usłudze Microsoft365 należy wykonać wszystkie 8 poniższych punktów:
- zapoznać się z regulaminem usługi,
- zapoznać się z ogólnymi warunkami technicznymi użytkowania Microsoft365
- być pracownikiem lub doktorantem Uniwersytetu Morskiego w Gdyni,
- posiadać imienne konto pocztowe z domeny/subdomeny umg.edu.pl (konta funkcyjne nie będą rejestrowane) na uczelnianym serwerze pocztowym,
- a) zarejestrować się w systemie CUI (Centrum Usług Internetowych UMG) - jeśli nigdy wcześniej nie korzystano z tego systemu,
b) albo zalogować się do systemu CUI w przypadku posiadania już konta w systemie CUI, - po zalogowaniu się do systemie CUI należy z menu Moje usługi wybrać opcję: "Aktywacja usługi Microsoft 365".
Aktywacja konta użytkownika w usłudze Microsoft365
Po poprawnej aktywacji usługi Microsoft 365 za pomocą systemu CUI (Centrum usług internetowych)
w ciągu około 1h (od czasu aktywacji w CUI) nastąpi proces synchronizacji
usług lokalnych AD UMG z usługą AD w chmurze Microsoft 365. W wyniku tej synchronizacji nastąpi proces
przygotowania przez chmurę zasobów dla użytkownika: (One-Drive, Poczta, MS-Teams itp.).
Proces ten może potrwać nawet do 24 godzin. Dlatego użytkownicy aktywujący usługę proszeni są
o cierpliwość podczas weryfikacji jej dostępności (do 1 doby po jej uruchomieniu w CUI). - zalogować się do usługi Microsoft 365 za pomocą adresu URL: www.office.com lub portal.office.com
- podjąć decyzję w jaki sposób będą wykorzystywane zasoby chmury i wykonać odpowiednie czynności konfiguracyjne:
- I wariant
Pracownik będzie korzystał z chmury Microsoft365, ale swoją pocztą elektroniczną (tak jak do tej pory)
będzie przetwarzał na obecnie używanych serwerach uczelnianych, - II wariant
Pracownik będzie korzystał z zasobów chmury Microsoft365, a swoją pocztą elektroniczną
będzie przetwarzał w chmurze Microsoft365.
- I wariant